Programul national multi-anual “Servicii de piata si comert” a fost lansat si in acest an de catre Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat in luna august, avand o perioada de 10 zile lucratoare in care potentialii beneficiari au avut posibilitatea de a completa si transmite online planul de investitii.

Programul de adreseaza firmelor care activeaza in domeniul serviciilor sau al comertului, unul dintre criteriile pentru punctaj fiind ca societatile sa fi avut codul CAEN cu care aplica la finantare, autorizat de cel putin un an de la momentul depunerii planului de investitii.  Pentru a avea sanse reale in cadrul acestui program, nu a fost destul ca beneficiarii sa atinga un punctaj maxim ci a trebuit ca ei sa se departajeze fata de ceilalti aplicanti prin asumarea unor conditii peste cele cerute de grila de punctaj. Pentru a atinge punctajul maxim, trebuia ca:

-societatea sa fi obtinut profit net la 31.12.2017;

-intreprinderea sa fi avut un numar mediu de cel putin 3 angajati la 31.12.2017;

-sa creeze cel putin doua locuri de munca pentru someri, absolventi dupa anul 2012 sau persoane defavorizate;

-ponderea investitiilor planului in echipamentele tehnologice si software sa fie de cel putin 60% din valuarea cheltuielilor eligibile descrise in planul de investitii;

-valoarea procentului aferent aportului propriu sa fi fost de cel putin 25% din valoarea eligibila a proiectului;

-societatea sa fi obtinut profit din exploatare la 31.12.2017.

Din 1008 planuri depuse 859 au obtinut 100 de puncte. Datorita bugetului limitat care presupunea finantarea a aproximativ 165 de proiecte, beneficiarii au fost departajati prin:

-numarul de locuri de munca nou create;

-numar mediu de salariati la 31.12.2017;

-valoarea procentului aferent aportului propriu;

-valoarea profitului prin exploatare la 31.12.2017;

-ponderea investitiei in mijloace fixe si obiecte de inventar asimilate acestora, inclusiv echipamente IT;

-data si ora inscrierii in program.

Asfel, ultimul proiect aprobat la finantare in limita bugetului a indeplinit toate criteriile, obtinand 100 de puncte si asumandu-si crearea a 6 locuri de munca pentru someri/absolventi incepand cu anul 2012, cu o cofinantare de 25% si profit net de exploatare la 31.12.2017 de 90.943 lei. Pe listele de asteptare au fost admise 30 proiecte in afara bugetului.

Din 1008 proiecte au fost evaluate 240, iar din acestea 191 au fost admise in limita bugetului. Aplicantii au primit pana in data de 26 octombrie scrisorile de acceptare, urmand ca beneficiarii sa semneze acordurile de finantare si sa inceapa perioada de implementare. Pana cel tarziu in 31 mai 2019 beneficiarii sunt obligati sa efectueze toate cheltuielile propuse prin planul de afaceri si sa depuna decontul aferent acestora.

Comparativ cu acelasi program care a fost deschis si in anul 2017, putem concluziona ca va deveni din ce in ce mai putin avantajos pentru beneficiari sa aplice. In anul 2017 ultimul proiect acceptat la finantare in limita bugetului, a trebuit sa creeze doar 4 locuri de munca, fata de acest an in care ultimul beneficiar acceptat va crea 6 noi locuri de munca. Cu toate ca numarul de aplicanti a scazut in acest an, solicitantii doresc sa se asigure ca vor intra la finantare luandu-si masuri de precautie din ce in ce mai dezavantajoase pe termen lung, acest trend pastrandu-se cu siguranta si in anul urmator. Acest trend poate fi observat in majoritatea programelor de finantare cunoscute, formandu-se un cerc de influenta prin care solicitantii isi asuma din ce in ce mai multe responsabilitati anual, cu toate ca suma finantabila ramane aceeasi.

 In concluzie si in anii urmatori se vor inregistra conditii tot mai aspre pentru cei care doresc sa acceseze aceste fonduri. Conditiile nu vor fi generate de catre program sau administratorii acestora ci de solicitanti si  consultanti care isi vor asuma cheltuieli si obligatii tot mai multe ajungand in punctul in care castigarea unui astfel de plan de afaceri sa fie chiar dezavantajoasa.

Share This

Pentru personalizarea și îmbunătățirea experienței tale, site-ul web folosește module cookie. Folosind antreprevision.ro, ești de acord cu politica noastră privind modulele cookie. Mai multe informatii...

ANTREPREVISION respectă sfera privată a utilizatorului și se obligă să protejeze orice informație personală pe care clienții o furnizează prin intermediul site-ului nostru. Informațiile ce urmează sunt făcute să ajute utilizatorii site-ului să înțeleagă ce informații sunt colectate de către ANTREPREVISION de pe website și cum sunt acestea utilizate. Vă rugăm să citiți de asemenea și Declaratia de Confidentialitate. Prin accesarea, navigarea și/sau utilizarea site-ului nostru clienții confirmă, fără limitare și calificare, că au citit, înțeles și sunt fost de acord cu termenii și condițiile de utilizare și prin urmare își dau consimțământul pentru utilizarea cookie-urilor în acord cu acești termeni. În general utilizatorii pot vizita website-ul nostru fără a ne spune cine sunt și fără a dezvălui informații personale. Site-ul nostru utilizează cookie-uri numai pentru a asigura cea mai bună experiență a utilizatorului. Cookie-urile sunt mici fișiere text care sunt plasate pe dispozitivul clientului pentru a urmări modul de utilizare și a înregistra preferințele. Cookie-urile noastre nu conțin informații care pot identifica persoane. Cookie-urile pot fi „permanente” sau „pe sesiune”: un cookie permanent va fi stocat de către browser și va rămâne valid până la data setată a expirării, în cazul în care nu este șters de către utilizator înainte de data expirării; un cookie pe sesiune va expira la sfârșitul sesiunii, atunci când browserul web este închis. Noi utilizăm ambele variante de cookies pe website-ul nostru. Utilizăm de asemenea Google Analytics pentru a analiza utilizarea website-ului nostru. Furnizorul nostru de analize generează date statistice și alte informații despre site cu ajutorul cookies-urilor. Cookies-urile utilizate pentru analiză pe site-ul nostru au următoarele nume: _ga, _gat. Informațiile generate legate de website-ul nostru sunt utilizate pentru a crea rapoarte despre utilizarea website-ului nostru. Politica de confidențialitate a furnizorului nostru de statistici este disponibilă la: http://www.google.com/policies/privacy/ Utilizatorii pot controla și/sau șterge cookies. Informații despre aceasta pot fi consultate pe https://www.aboutcookies.org/. Blocarea sau ștergerea cookie-urilor va avea un impact negativ pentru stabilitatea multor website-uri. Dacă utilizatorii aleg să blocheze cookies-urile, ei nu vor fi capabili să utilizeze toate caracteristicile de pe website-ul nostru. Această politică poate fi actualizată din când în când, de exemplu în urma modificării legislației relevante sau schimbări ale structurii corporative în DP Solutions. Încurajăm clienții să verifice această pagină periodic pentru a fi informați despre ultimele noutăți în ce privește politica noastră de cookie-uri.

Închide